Sökmotoroptimering Jönköping

Blogg

Sökmotoroptimera din blogg

Posted by on 11:32 in SEO, Tips | 0 comments

Sökmotoroptimera din blogg

Att företag som säljer produkter på nätet (ehandel) och företag som jagar leads har mycket att vinna på sökmotoroptimering är ingen nyhet. Men, det SEO är så mycket mer. För att ge ett första exempel så är varumärke- och rykteshantering är en big deal. Tänk att “din” topp 10 (alltså sökning på ditt varumärke) resulterar i ett väldigt negativt intryck där personer på olika forum skrivit dåliga omdömen och rent av smutskastar ditt företag. Här kan du med sökmotoroptimering premiera mer positiva webbplatser att ranka högre på viktiga sökningar för dig.

Din blogg. Varför bloggar du? Antagligen vill du ha många besökare som är inne och kommenterar och läser och engagerar sig. Ett av de bästa sätten att driva in trafik är, just det, genom sökmotoroptimering av bloggen. Genom att välja rätt titlar, rubriker och ordval och genom ett ständigt flöde av inlänkar till din blogg kan du få riktigt bra positioner på dina artiklar. En blogg har ofta mycket innehåll och möjlighet att ranka på väldigt många “long tail”-sökfraser. Använd SEO smart och optimera din blogg idag för att få fler besökare!

Reklambyråer behövs som ser till webbplatsens synlighet

Posted by on 15:00 in SEO, Webbproduktion | 0 comments

Reklambyråer behövs som ser till webbplatsens synlighet

På NOGAs blogg skriver VDn i artikeln Fler byråer med kundernas bästa för ögonen om året som gått och att många webbplatsproduktioner 2013 fortfarande gjordes med föråldrad teknik men framförallt med noll hänsyn tagen till framtida indexering i sökmotorer och strategi för en bra synlighet. Arbetet med sökmotoroptimering är annorlunda nu än vad det var för några år sedan, men förväntan från många reklam- och webbyråer är densamma: Att SEO-bolag endast sitter och bygger länkar. Under 2014 hoppas vi att vi ser fler byråer som får upp ögonen för vad SEO egentligen är och vad det betyder för svenska företag.

Butiksinredning och webbproduktion

Posted by on 10:45 in Kunder, Sökmotorexpert | 0 comments

Hur skulle det vara om det fanns en butiks med bra butiksinredning där man kan komma in och peka på olika saker och när man sedan går till kassan har man en komplett hemsida. Den skulle ju såklart bli ganska enkel men ändå. Den skulle vara fullt duglig och professionell för att ge ett bra intryck till alla era eventuella kunder.

 

Butiksinredning införskaffar man ju på saljdaag.com.

Själva hemsidorna och skapandet av dem kommer ju vi så för så då är det lokal man behöver hitta. Det är klart att man måste hitta snygga produkter att ställa i butiskinredningen som illustrerar det vi vill skapa.

För att läsa om det vi skapar i form av webbproduktion och sökmotoroptimering titta här.

 

Det är alltid kul att brainstorma och hitta på knasiga idéer, någon dag kommer säkert någon idé bli verklighet och slå stort.

Tävling – Vinn en hemsida eller blogg

Posted by on 06:51 in Sökmotorexpert | 0 comments

Nu kör vi igen, en ny tävling med möjlighet att vinna en helt ny hemsida. En riktigt bra tävling för er som planerar att starta upp en blogg eller behöver en hemsida av helt andra skäl.

Vi kommer att lotta ut en produktion av en hemsida. Vi åtar oss alltså att för vinnaren skapa en hemsida eller blogg. Den får innehålla max 5 stycken sidor och textmaterial och bildmaterial står vinnaren för. Eventuella kostnader för webhotell (ca 150 kr/år) och domännanmn (ca 99 kr / år) står vinnaren för. Vinnaren får välja bland ca 80 olika riktigt bra wordpress teman till sin nya hemsida eller blogg.

Det enda som man behöver göra för att vinna i denna tävling är att berätta om tävlingen för andra genom att sprida den och länka till sökmotorexpert på forum, sociala medier, bloggar och hemsidor.

1. Länken ska länka till startsidan på sokmotorexpert.

2.Kommentera detta blogginlägget och berätta vart ni har länkat ifrån.

 

Den 31 augusti lottar vi ut vinnaren som meddelas genom att vi svarar på kommentaren till detta blogginlägget.

 

PS. För varje 10:e tävlingsbidrag lottar vi ut en extra produktion. Chanserna att vinna är alltså mycket stora. För varje inlägg där ni sprider denna tävlingen ökar även era chanser att vinna.

 

 

Rabattkoder i kassan?

Posted by on 14:07 in Sökmotorexpert | 0 comments

när det kommer still sökmotoroptimeringen är det viktigt artären tänka på att öka konverteringen av sidan.

Något många väljer att göra är att bakvända sig av ett fält där man kan fylla i en rabattkod. Många av kunderna som kommer så långt som till kassan och möts av ett sådant fält lämnas då med två alternativ. Antingen strunta man i det eller så tänker man att man kan få sitt köp billigare och att man gått miste om något som andra kanske har.

Det besökaren gör då är att försöka hitta denna rabattkod eller kampanjkod och hittar inte besökaren koden kan det mycket väl sluta midnatt han gör köpet hos någon av dina konkurrenter.

 

Man måste därför överväga om det är relevant att ha ett sådant fält. Det är sådant som vi som sökmotorexpert hjälper våra kunder med. Sökmotoroptimering handlar alltså om så mycket mer än bara aförkovra mot bättre positioner på sökmotorer.

20130713-161128.jpg
Bilden har egentligen inget med artikeln att göra men etiketten är fin och tilltalande enligt mig.

Sökmotorexpert

Posted by on 04:30 in Sökmotorexpert | 0 comments

Sökmotorexpert

Som sökmotorexpert har man ett stort intresse för vad krävs för att få bra placeringar på sökmotorer. Det är inte varje dag man lyckas med sina mål men det gör inte medicinska experter heller. Jag tänker på alla experter som godkände massvaccinationen med vaccinet som nu gjort att många speciellt barn lider av narkolepsi.

Efter att jag förstod vikten av att ha bra placeringar på sökmotorerna har jag alltid haft ett brinnande intresse och jobbat med att mina kunder ska få bra placeringar. Det är jag inte ensam om på något sätt men det som skiljer en riktig sökmotorexpert är att en sökmotorexpert arbetar till väldigt stor del med innehållet på en hemsida. Det är innehållet som får användaren att gilla sidan, återkomma och konvertera. Det är inte placeringen i träfflistan som gör det. Tyvärr finns det väldigt många som till största del endast arbetar med länkar för att på så sätt “trycka ” upp en kunds hemsida. Men frågan är om det hjälper kundens kunder att konvertera. SJälvklart gör det det under förutsättnignen att hemsidan ser helt ok ut. Men för en hemsida byggd på stenåldern lärd et knappast hjälpa. Antalet besökare kommer öka garanterat men det kommer även siffror som bouncerate göra.

Att få en besökare att stanna på sidan.

Att få en besökare att stanna på hemsidan är ibland mycket enklare än många väljer att göra det. Här kan man använda sig av små knep som att du t.ex. gömt en bild på sidan men en kampanjkod som ger en viss % rabatt i kassan. Det kan vara att du gömt påskägg och de som hittar alla får en giftbag hemskickad, färg man även lägger med information och annat intressant.

Ja det finns många sätt att göra detta på och det är endast fantasin som sätter gränserna men är det verkligen kampanjer med kaniner och koder som ska få sidan att lyfta.

Nej.

Det man ska fokusera på är rubriker och textinnehållet. Skriv för användaren och inte för en kollega i branschen. Var gärna övertydlig men håll det kort. Blir det för mycket text blir vi avskräckta och lämnar sidan. Se till att ha en bra description som syns i träfflistorna på sökmotorerna som väcker ett intresse att besöka hemsidan.

 

Lycka till nu med att gå igenom era texter. “”Content is king” but keep it short and simpel”.

Läs mer om sökmotorexpert och våra tjänster här.

sökmotorexpert

 

En vanlig dag på jobbet

Posted by on 09:16 in Kunder | 0 comments

Idag är en helt vanlig dag på jobbet för en sökmotorkonsult. Har börjat dagen med att gå igenom och analysera alla aktuella positioner. Har kunder klättrat, tappat eller står de kvar? varför ser det ut som det göt? vad kan jag göra för att det ska bli bättre?

Dessa frågeställningar måste man hela tiden ställa sig för att utvecklas och komma framåt.

Hur arbetar ni? vilka frågeställningar jobbar ni med?

Dela gärna med er av era erfarenheter.

Reklamfilm – kontakter

Posted by on 21:58 in Kunder | 0 comments

Vi fick nyligen ett lite annorlunda uppdrag från en kund. Det var nämligen så att han var i behov av att göra en reklamfilm. Reklamfilmen skulle utspela sig i en butik men det svåra var att hitta någonstans att vara. De flesta matbutikerna hade ju sina egna reklamfilmer och reklamidéer att skydda så det var ingen som släppte in oss. Då kom vi på den briljanta idén att kontakta får mentor Dag på Säljdag Intention. De arbetar ju med butiksinredning varje dag. Det visade sig då att han kände till en butik som gärna skulle vilja ställa upp med att vara med i en reklamfilm så länge hans nyinköpta butiksinredning fick ta en stor del i filmen. Det var ju precis det vi ville ha men tyvärr blev kunden tvungen att dra sig ur strax innan vi skulle köra igång projektet.

Men det jag vill tipsa om i och med detta är att man kan vinna så mycket på genom att knyta olika kontakter. Gå på företagarträffar och olika frukostevent så att ni får komma ut och träffa folk i verkliga livet med verkliga problem.

Tävling

Posted by on 21:36 in Kunder | 0 comments

Årets bästa tävling för er som planerar att starta upp en blogg eller behöver en hemsida av helt andra skäl.

Vi kommer att lotta ut en produktion av en hemsida. Vi åtar oss alltså att för vinnaren skapa en hemsida eller blogg. Den får innehålla max 5 stycken sidor och textmaterial och bildmaterial står vinnaren för. Eventuella kostnader för webhotell och domännanmn står vinnaren för. Vinnaren får välja bland ca 80 olika wordpress teman till sin nya hemsida eller blogg.

Det enda som man behöver göra för att vinna i denna tävling är att berätta om denna tävling för andra genom att sprida den på forum, sociala medier, bloggar och hemsidor.

1. Länken ska länka till startsidan på sokmotorexpert.

2.Kommentera detta blogginlägget och berätta vart ni har länkat ifrån.

 

Den 20 Juli lottar vi ut vinnaren som meddelas genom att vi svarar på kommentaren till detta blogginlägget.

 

PS. För varje 10:e tävlingsbidrag lottar vi ut en extra produktion. Chanserna att vinna är alltså mycket stora.

 

 

Hjälpa som vi blivit hälpta

Posted by on 21:28 in Kunder | 0 comments

Det kan ibland vara svårt att komma igång med ett företag när man planerar att starta eget. Jag skrev att vi blev hjälpta i starten på sidan om vår webbyrå i Jönköping och vi vill nu även hjälpa andra på samma sätt. Vår expertis är att skapa hemsidor. Är det någon som vill ha hjälp med detta kommer vi att erbjuda det till ett kraftigt reducerat pris.

Kontakta oss så berättar vi gärna mer om detta erbjudandet.